Dag 3 Dubai - Hong Kong

22 januari 2018 - Hong Kong Island, China

Zo dat was ons het dagje wel...
Na een tweede vlucht van een uur of 7 kwamen we aan in Hong Kong.
Met de metro naar het hotel eeeeh.. Het duurde ff voor we het door hadden. Ons hotel ligt in de wijk Mongkok, het echte Chineese leven. Neonverlichting, allerhande winkeltjes, eettentjes en niet te netjes allemaal. Eenmaal in het hotel snel opfrissen en weer op pad voir de symphonie of light at the Star ferry pier. Duidelijk voor ons is het dat niets hier duidelijk aangegeven wordt 😉. Na de nodige foto's moest er gegeten worden.. We waren uitgehongerd.. Maar waar dan?? Op goed geluk ergens naar binnen. Zo'n restaurant met een plaatjesmenu en zonder wijn. Doe maar bier dan.. Tsingtau. Twee verschillende gerechten.. Het een heerlijk, het ander ietwat teleurstellend, maar wel de buik vol.
Op de terugweg nog een stop op een vannde weinige terrasjes die Hong Kong rijk is.. Een enorme fles bier kregen we. Nu terug op de kamer.. Uitgeteld... Trusten allemaal.

1. José:
    22 januari 2018
    Enjoy HongKong. Heerlijk om te lezen, weer zo herkenbaar! Enne echt lekker eten doe je ook op de avondmarkt op plastic krukjes op straat. En nee je wordt er zeker niet ziek van!
  2. Petra Janssen:
    22 januari 2018
    Welterusten en ik zag, dat het echt een gezellig terras was. x
  3. Wai:
    22 januari 2018
    ach, als je echt de wijn en terrasjes zoekt moet je naar de Hongkong kant (je bent nu in kowloon) - Lan Kwai Fong is een plek met veel uitgaan. Als je nog een paar dagen in hk bent, dan is de buurt van Stanley market ook aan te raden. En gewoon op de markt op een krukje is ook prima toch, daar verkopen ze meestal wel bier :)
  4. Marjon:
    22 januari 2018
    Ziet er super gaaf uit op de foto's! Enjoy.😘
  5. Cor:
    23 januari 2018
    José schreef het al: geniet van Hong Kong, echt en geweldig mooie stad. Als je tijd heb ga dan naar het boedhistisch klooster in de bergen, met de kabelbaan !! Echt geweldig om te zien en en een hele andere kant van Hong Kong. Veel plezier !!!
  6. Frans van Rossem:
    23 januari 2018
    Ik hoop dat jij weer een nieuwe reisverslag maakt over Hong Kong. En Hong Kong is een zeer grote stad waar je bijna kunt gaan verdwalen. Tip ga een keer uit eten aan de haven van Hong Kong en geniet van al die bootjes die langs varen.