New York, January 25th 2020

26 januari 2020 - New York City, Verenigde Staten

De eerste nacht in New York.. Ik word om 03:30 uur wakker. Bloed heet op de kamer. De "airco" lager gezet en met het raam open maak ik er half 7 van, maar dan is het echt op. Ik trek wat kleding aan en ga koffie drinken in lounge beneden. Praatje met de nachtportier en 2 zakjes met een granolabar, appel, banaan en water.. Gratis. Joepie, like a real Dutchie 😂.

Douchen, aankleden en op pad. Eerst ontbijten bij de Deli op 6th Ave, om de hoek. Cappuccino en bagels met cream cheese. Er zit zoveel cream cheese op dat je de bagel niet zonder knoeien kunt opeten.. Love it!! Daar het weer nogal shitty is vandaag gaan we naar het MoMa (Museum of Modern arts). Onderweg komen we vanalles tegen.. Trump Tower, Radio City Hall en NBC Studios in ieder geval. Overal ff stoppen, gluren en natuurlijk foto' s maken.

Het MoMa is enorm.. Vijf verdiepingen met op iedere verdieping tig zalen met voor ieder wat wils. Van Gogh, Monet, Picasso, maar ook mij onbekende kunstenaars. Er is echt enorm veel te zien en het is al snel 15:30 uur eer we het museum verlaten, maar nog lang niet alles gezien hebben. Na een poosje over 5th Avenue gestruind te hebben gaan we bij Tiffany' s naar binnen. Je weet wel die winkel waar blijkbaar iedere vrouw van droomt. Ik moet toegeven dat er best wat te halen valt, maar heel eerlijk.. Overprized. Je betaalt voor de naam, dus ik sla over. We besluiten om richting China town te gaan met de metro. Wat opvalt op de perrons is dat er niet aangegeven wordt welke trein er binnen gaat komen.. N R of W het is afwachten. Eenmaal aan boord van de N raken we aan de praat met een Italiaanse die ons het restaurant Supper aanbeveelt. We besluiten om daar op af te gaan, maar zijn er nog niet wanneer we de metro uitstappen. Dan maar een taxi met een allerliefste chauffeur uit Hong Kong. Wat een schatje.. Bij het restaurant staat een behoorlijke rij.. Een uur wachten. Gelukkig zit schuin tegenover het restaurant een super leuk kroegje met redelijk geprijsde drankjes, dus de tijd is zo voorbij en ze kwamen ons nog halen ook. Het restaurant heeft een goede atmosfeer en het eten is goed, maar het is bom- en bomvol en er zitten een paar grote groepen waardoor het er behoorlijk lawaaiig is en dat is jammer. Bij het naar buiten gaan raak ik nog ff in gesprek met de dame die de reserveringen verzorgt en die blijkt uit Zwolle te komen. Ze woont al 25 jaar hier en inmiddels is ze Nederlandse af. Terugkeren naar Nederland is nu erg moeilijk voor haar geworden, want met een Amerikaans paspoort, Braziliaanse man laten ze je Nederland niet meer maarzo binnen.

We gaan op weg huis, maar komen langs de beste Pastrami tent van NY en kijken vast even waar we van de week een broodje gaan scoren. Ziet er top uit!! Direct naast deze zaak zit Laboratorio del Gelato... Aangezien ik geen desert heb gehad probeer ik een ijsje. Toasted coconut en salted caramel... Delicious!!!  Oké nu naar de metro en naar huis. Onderweg horen we muziek uit een metro station komen... Daar staat iemand ff een perfomance te geven.. Super vet! Bijna bij het hotel horen we lekkere muziek uit een bar komen.. Toch nog even kijken?? Ik niks in de gaten.. Kwamen er een aantal dames strippen. Hebben we dat ook weer mee gemaakt 😂.

I'm gonna get some zzzzzz's

1. Solange gonsalves:
    26 januari 2020
    Heerlijk je NY adventure te lezen!!
  2. Michelle:
    26 januari 2020
    Heerlijk om wakker te worden met jullie reis avonturen, geniet er lekker van
    Dikke kus van Jeroen en mij 💋
  3. Laura:
    26 januari 2020
    Super leuk! Veel plezier nog!
  4. Ellen:
    Zondagochtend net uit bed, leuk om te lezen Dees! Veel plezier nog! 😘
  5. Jose:
    26 januari 2020
    Enjoy! Leuk om je avonturen te lezen!
  6. Marjorie:
    26 januari 2020
    Wat een belevenis en wat schrijf je het weer mooi op. Genieten!
  7. Cor:
    Klinkt helemaal Desiree en NY 😎