New York, January 27th 2020

28 januari 2020 - New York City, Verenigde Staten

Vandaag beginnen we de dag met een luxe en uitgebreid ontbij bij Harold's. Bagel met creamcheese, gerookte zalm, tomaat, kappertjes en a big stack of blueberrie pancakes. Het was rete duur, maar errug lekker! Daarna op weg naar de free Staten Island ferry. Met deze ferry zou je volgens recenties Lady Liberty goed kunnen zien. Onderweg gestopt bij de 9/11 Memorial. Heel indrukwekkend!! Al die namen uitgestanst in het staal.. Tastbaar. Ik zal nooit vergeten dat ik die dag thuis kwam met Tomás, die pas een paar maanden oud was, en gebeld werd door een vriendin die me vertelde wat er gebeurd was. Ik ben op de hoek van de openhaard gaan zitten en zette de tv aan. Ik zag het WTC en er zat een gapend gat in en er kwam rook uit. Mensen begonnen uit ramen te springen.. En toen boorde het tweede vliegtuig zich in de tweede toren. Ongeloof en afschuw dat voelde ik. Ik kon niet geloven dat dit echt was. Nu zoveel jaar later staande bij het memorial speelt die film zich opnieuw af en realiseer ik me dat de namen die uitgestanst zijn o.a. van de mensen zijn die ik toen uit de ramen zag springen. Het maakt je even "heel klein". De nieuwe One World tower is enorm en ernaar kijkend besluit ik dat ik daar niet in durf. We vervolgen onze weg naar de pier en als we er bijna zijn komen we Michael tegen. Hij werkt voor Liberty cruises en is erg overtuigend 😉. Na wat onderhandelen over de prijs koop ik 2 tickets van hem. Achteraf gezien hebben we nu toch meer gezien en de gratis Staten Island ferrie komt niet in de buurt van Lady Liberty en vaart natuurlijk gewoon door. Nu konden we van dichtbij haar bewonderen en hadden we geweldig uitzicht op de skyline van Manhattan, new Jersey, Queens en de beroemde bruggen. Daarnaast vertelde de gids nog een aantal interessante zaken, zoals over Coney Island dat vernoemd zou zijn naar het Nederlandse woord konijn. En de "Bouwerij" heet nu Bowery. Ik heb er in ieder geval een paar mooie foto's aan over gehouden.

'S Avonds naar het aantrekkelijke SoHo met prachtige winkels en leuke restaurants. Al moet je daar wel een hele dikke portemonnee voor meebrengen. En voor de derde avond op rij aten we bij een Italiaan in Little Italy. Het eten was ok, maar niet zo goed als de avonden er voor.

Om 22.00 terug op de kamer..

1. Solange gonsalves:
    29 januari 2020